miercuri, 31 octombrie 2012

Cine eşti TU?

religie oameni Dumnezeu intrebari matematica anatomie creier minte ratiune suflet ganduri spiritualitate


Nu vreau să devin prea profund, dar o să despic firu-n două (nu-n patru). Am scris acum câteva zile ceva de genu’: „creierul nu guvernează fiinţa umană”. Exemplul cel mai simplu e reprezentat de următoarea situaţie: scrii pe o pagină operaţia „2+3=5”. De la căutarea foii de hârtie, până la scrierea rezultatului calculului matematic, creierul este cel care face totul posibil (el e procesorul).

„Logistica” întregului proces este reprezentată de instrumentul de scris, materialul pe care se scrie, şi mâinile tale. Bun. Acum începe despicarea. Meritul înşiruirii logice a acelor simboluri aparţine creierului. Dacă nu ai vrea să faci operaţia de adunare, n-o vei face. T

Tot partea cea mai importantă a sistemului nervos e cea care îţi „opreşte” mecanismul de calcul, însă cine-i „dictează” maşinăriei să efectueze aceste acţiuni? Unitatea computerului vostru face tot, da? Dacă n-ar fi mouse-ul şi tastatura, n-ar face nimic. Care-i şoarecele şi keyboard-ul creierului nostru? :) Eu cred că nu cerebelul deţine controlul suprem, ci altcineva: TU!

Poţi să-i spui entitate, spirit, eu, inner you etc. Răspunsul pe care mi-l dau mie la întrebarea „cine eşti TU cu adevărat” este constituit de ceva simplu, care are legătură cu religia. Eu, omul care crede în ceva mai presus de tot ce ne înconjoară, consider că TU este Dumnezeu.

Acel eu lăuntric nevăzut, dar omniprezent, este Creatorul, amprenta Lui pe fiecare din noi. Când se spune că-n iubire nu-i loc de raţiune (influenţa creierului), ci doar sufletul guvernează, adevăratul TU este acceptat. Ce părere aveţi? Aberez? :)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu