luni, 27 august 2012

Dualitatea masculin-feminin

oameni femei barbati viata joc convietuire casatorie Hollywood generalizare ganduri


Mereu îmi face plăcere să scriu despre femei şi bărbaţi. Am un apetit în a despica firul (lung şi deseori subţiat) în 4 şi a evidenţia ce-i relevant (chiar dacă nu-i, tot punctez :) ). Nu-s Mafalda, dar e blog personal, deci, teoretic, ar trebui să cuprindă gândurile mele cu privire la orice subiect.

Proverbul „E rău cu rău, dar mai rău fără rău” se potriveşte perfect în contextul relaţiei de mii de ani dintre sexul masculin şi feminin. Socot că ne aflăm aici cu un scop primordial (să ne înmulţim) şi cu o infinitate de scopuri secundare. Convieţuirea noastră are loc oricum, chiar de-i plăcută compania, chiar de nu e.

Jocul ăsta de tatonare continuă ce are ca şi deznodământ KO-ul (căsătoria :)) ), este (dacă stăm să ne gândim îdelung) frumos, palpitant, misterios şi cel mai „consumat” (Counter Strike, Diablo şi alte competiţii virtuale nu-s la fel de antrenante ca o relaţie/construirea uneia).

Esenţial e respectul reciproc. Desconsiderarea sexului opus duce din start la „scurgeri de combustibil”, iar coabitarea (privind-o în ansamblu) e deja defectuoasă. Eu mai generalizez (şi tu) câteodată, dar sunt conştient că greşesc, oricât de funny sau... corectă mi s-ar părea fraza ce-o spun.

Suntem indivizi, iar de aici extragem esenţialul: suntem unici. Generalizarea este relativă (de altfel, totu-i relativ...), având cusur din naştere. Nu, bărbaţii nu-s porci (generic vorbind), iar femeile nu-s curve (Napoleon a greşit, generalizând :) ). Că mai fac câte-o glumă, asta e.

Dar generalizarea nu ar trebui să existe. Prin ea contrazicem natura, umanitatea, creaţia. Punem etichete (judecăm; iar greşim), dar măcar să disecăm masele, să trecem de la general la particular. Actriţele de la Hollywood sunt secsi; Sarah Jessica Parker nu-i, a căzut statement-ul meu. Aţi înţeles ideea :)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu