miercuri, 22 august 2012

Învaţă să găteşti

funny oameni mancare gatit gastronomie femei barbati ganduri ciocolata tort


Azi vorbesc un pic despre gastronomie. De fapt voi scrie despre cât de tare e să ştii să găteşti. Când mă uit la fratemeleu (jargon pe placul meu) şi văd că a ajuns la stadiul în care inventează reţete, iar eu nu ştiu să fac decât ouă, cartofi prăjiţi şi paste cu ton (nu mor de foame cu ele, dar, probabil, dacă aş consuma zi de zi aceste „feluri”, m-aş intoxica :)) ), mai păstrez câteva steluţe pentru ratingul alocat persoanelor ce ştiu să facă d-ale gurii.

Să-i găteşti unui/unei băiat/fete e ceva special (în opinia mea), plus că nivelul intimităţii creşte, „restaurantul” propriului cămin fiind mai puţin formal, mult mai confortabil şi cu perspective mult mai promiţătoare (if you know what i mean; dacă mâncarea-i bună, iese pasenţa :) ).

Dă-mi un morcov, un păstârnac, o ceapă, verdeţuri, cartofi, tăiţei şi alte mirodenii şi le voi pune în dulap :)) Alt om (cu valenţe culinare) ar face (probabil) o ciorbă. O să urmeze o comparaţie care-ţi va lua pofta de mâncare (sper să nu se întâmple aşa :) ).

Din c*cat nu poţi face bici (am pus asterix, să nu fie impactul nimicitor =)) ), dar din făină, ouă, lapte, fructe, zahăr, praf de copt, frişcă, ciocolată şi alte ingrediente poţi face un tort.

Arta culinară are o anume magie, ce face ca metamorfozarea „materialelor” brute în preparate finite să se transforme într-o tranziţie plăcută ochiului şi mai ales gustului :) Învăţaţi să gătiţi. Aveţi numai de câştigat din asta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu