marți, 21 august 2012

Meserii şi decizii

meserii profesii oameni decizii vise dream job copilarie maturitate medicina ganduri


Toţi am avut un dream job pe când eram boraci. Am crescut, ne-am maturizat şi mulţi dintre noi am ajuns să profesăm în cu totul alte domenii. Dacă priviţi în urmă, aţi mai alege aceeaşi meserie şi în prezent?

Eu mi-am dorit de mic copil să fiu doctor (chirurg chiar). În clasa întâi îmi doream asta, în a 5-a nu mi-am schimbat opinia, în a 11-a visam la acelaşi halat... Când m-am văzut în faţa deciziei, am hotărât cu totul altceva. De ce? La o analiză în detaliu asupra propriei persoane, am constatat că nu am „datele” necesare îmbrăţişării unei asemenea meserii (pline de responsabilitate, care cere sânge rece, mâini de oţel...).

Mai cred că medicina e extraordinară? Da! Am un respect profund pentru oamenii ce-şi salvează semenii (aici vorbesc numa’ de doftorii buni; sunt şi mai puţin buni, m-am lovit de ei). „Joaca” zilnică de-a Dumnezeu îmi inspiră un caracter puternic, ambiţie, tact, autocontrol şi stabilitate (toate aceste caracteristici şi multe alte calităţi le atribui unui doctor bun).

Nu oricine poate lucra în acest domeniu! Socot că tre’ să fii făcut pentru asta, să ai... fler, chemare sau cum vreţi să-i spuneţi. Spre deosebire de cei care au vrut să devină astronauţi (şi care acum râd când se gândesc la asta), eu aş vrea să fiu doctor (ipotetic vorbind, că practic nu pot face asta datorită... mie :) ).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu