joi, 22 decembrie 2011

Surorile Pământului şi timpul glumeţ



Nu ştiu dacă suntem singuri în univers (întreabă-i pe cei de la Area 51), dar Nasa o tot arde cu planete-surori, cu alternative locuibile la Terra, etc. Au descoperit alte 2 planete , pe lânga Kepler 22b (care-i la distanţa de 600 de ani lumină), asemănătoare cu Pământul.

Bun, dar nu avem cunoştinţele necesare construirii unei navete spaţiale care să ajungă până acolo, la 1000 de ani lumină, unde-s astea 2 nou descoperite (piedici: nu se poate atinge viteza luminii, iar dacă am vrea s-o atingem , nu există combustibil suficient să "împingă" naveta, deoarece Einstein ştia că masa tinde spre infinit o dată ce se tinde spre viteza luminii în vid). Ipotetic, am descoperit combustibilul-minune şi am construit naveta capabilă de viteze comparabile cu cea a fotonilor. Punem o mie de inşi în autobuz, le plătim biletele şi-i trimitem în călătorie. Distanţa, dupa cum am precizat, e de o mie de ani lumină, adică distanţa parcursă de lumină în timpul ăsta. Să analizăm: cel mai longeviv om din autobuzul super-sport ar trăi să zicem 105/110 ani. Restul de 895/890 de ani, naveta deraiază în eter, singură.

Avansăm în ipoteze: facem o navă mai mare, punem 5000 de oameni în ea, şi le dăm "sfatul" să petreacă timpul ca şi pe Terra, doar că le cerem să se şi înmulţească, astfel dându-se naştere la noi generaţii ce ar trăi în navetă până ce unii norocoşi vor avea şansa să vadă cu ochii lor surorile vitrege ale globului pământesc. Nu am specificat de la prima ipoteză, dar acum remarca e sprijinită şi mai bine: cum trăiesc oamenii ăia, dat fiind că nu pot planta nimic pentru a le fi asigurată hrana, de apă nu mai spun. Şi uite aşa mai cade un mit, asemeni celui legat de călătoria în timp (paradoxul "bunicii": te întorci în trecut şi îţi omori bunica, înainte s-o aducă pe lume pe mama ta; tu ai mai exista, sau te vaporizezi pur şi simplu blocat între perioade?)

2 comentarii:

George Doga spunea...

Eu am dus la maxim tot scenariul ca sa demonstrez ca inca visam la popularea unei alte planete, chiar de sfidam logica. Dar visele si speranta ne tin in viata, nu? :)

TaseButcaru spunea...

Da, pana la urma asta ne face sa continuam.


PS: acum am observat ca ai si comentarii specifice blogspot :p
PS1: la comentariul prin fb in loc de 'cu' apare 'see you' ciudat....

Trimiteți un comentariu