marți, 6 martie 2012

Frica

funny de ras frica teama maria dinulescu ganduri oameni fear speriesti ghita muresan Bau Bau


2 zile pauză. Mult! Azi descos un pic "frica". Ce-i? E curajul (frica supremă exteriorizată agresiv) în stare de latenţă sau muşcarea mărului viermănos cu emoţii-n dinţi, de frică să nu detecteze limba gustul cărnii (sau "Mi-am luat inima-n dinţi şi am salutat-o, dupa 3 săptămâni de tatonare. Culmea, a răspuns." Doar nu te muşca :)) ).

Ea se manifestă în nenumărate moduri, însă e detectabilă dacă ai un simţ fin. Creierul, singurul instrument ce guvernează acest sentiment, când are chef să se ţină de cioace, îţi încarcerează curajul într-o celulă bine ascunsă în închisoarea minţii şi îţi permite să vezi doar Bau Bau-ul... Cum combaţi viclenia de sub ţeastă? Iată câteva exemple:

1. "Mi-e frică de întuneric" - nu ai nici posibilitatea de a aprinde becul, nici lanternă, nici telefon, nici lumânare, nimic. E prima dată când dai nas în nas cu bezna (aşa crezi). Cum faci de râs creierul: pai de fiecare dată când închizi ochii (chiar şi când nu stingi lumina, că aşa te-ai invăţat să câştigi lupta cu inamicul numărul unu, bibilica) experimentezi bezna! Gândeşte-te că ai ochii închişi (ţi-ai băgat deştele în ei) şi că te pregăteşti să dormi...

2. "Mi-e frică de spitale/doctori" - impune-ţi să duci o viată sănătoasă, fără excese; garantez că nu o să ai ocazia să simţi mirosul ăla specific de bolniţă (sunt şi excepţii, unde stilul tău de viaţă e independent de apariţia unei boli);

3. "Mi-e frică de apă" - dacă te referi la mare/ocean, cu valuri superioare lui Ghiţă Mureşan, mergi la piscină (sau în cadă ; cc Maria Dinulescu's life :)) ); dacă zgândărim expresia şi o traducem la sens figurat, evită aglomeraţiile, pentru că o să păţeşti ca-n reclama aia cu brăduţu' parfumat ataşat la sub braţ;

4. "Mi-e frică să dorm singurică" (celebra "fobie" :)) ) - ia-ţi un câine/pisic, iar de nu suplineşte singurătatea cu succes, schimbă tabăra: apelează la compania unui bărbat :))

5. "Mi-e frică de crocobatozauri" - dacă locuieşti la Sperieşti, (poate) ai în codul tău de ADN tipărită o secventă mehedinţeană locală ce-ţi induce frica; dar nu-ţi fă griji, lighioanele de care eşti speriat nu înoată pe la tine prin sat (de călătoreşti, evită locaţiile unde ai fi expus la contactul cu animalu'; nu te lua după experţii care spun să-l mângâi :)) )

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu