miercuri, 4 ianuarie 2012

De ce mint oamenii


Sursa foto: theepottershand

Cred că fiecare din noi am intrat în mirajul minciunilor elaborate de alţii şi cu siguranţă fiecare din noi a minţit la un moment dat (cine se dă uşă-de-biserică să nu citească postarea). De când lumea şi pământul a existat minciuna, una dintre cele mai semnificative fiind cea a lui Petru (a se citi Biblia). Cu trecerea timpului, minciuna este tot mai versatilă, credibilă, utilă, inutilă, des folosită (generează bucurii, plânsete, râsete, bani, crime, statute etc). Nu-mi plac listele, dar o să apelez la una pentru a enumera câteva motive ce îl imping pe urmaşul lui Adam şi Eva, păcătosul, să mintă:

- vrea să îşi vaporizeze vina (arată cu degetu' spre altcineva când borcanu' de murături s-a spart în timp ce incerca să strecoare degetul proaspăt scos din nas pentru a înşfăca a mai mică roşie necoaptă);
- consideră că o face pentru binele altuia/altora (iubita participa la un concurs de picturi deoarece el a încurajat-o şi i-a declarat sus şi tare că mâzgăleala făcută de ea la 1 noaptea este apogeul pasiunii ei ce o are de...o săptămâna; dar a făcut-o fericită şi artistă);
- vrea să impresioneze o fată/un băiat/o mulţime(colegi, prieteni, auditoriu), cu preţul de a-i fi trasă plapuma mai târziu, când doarme fără pijamale pe el/ea (am de-aia, fac d-alea, cunosc p-ăla, ştiu să fac d-astea, am curaj, pot, sunt mai tare ca şi lista de grandomanii şi baloane răsuflate poate continua la nesfârşit);
- evită adevărul jenant şi îmbracă neadevărul în veridicitate cu sclipici :)) ("Nelule, am auzit eu bine sau tu chiar ai micţionat fără intenţie în pantaloni în seara de Revelion?"//"Ce-ai Ilie, eşti nebun? Eram ud pentru că Stelică a vărsat juma' de sticla de J&B pe mine de beat ce era!"//"Cum asa, că Stelică nici n-a pus alcool pe limba toată noaptea."//"A băut, mă, dă-l încolo...N-ai văzut tu...");
- vrea să iasa repede din biserică şi să pună mâna pe bani (pe sistemul "dragostea trece prin stomac, iar eu am unul încăpător", căsniciile astea de-ţi sar in ochi, lăsând la o parte opulenţa şi simţind falsitatea, au la bază minciuna rostită în faţa altarului, care, mai devreme sau mai târziu tot va fi evidentiaţă printr-un divorţ MIC);
- din comoditate;
- devine un sport ce provoacă dependenţă (când interlocutorii dau crezare gogoşilor lui, omu' mai pune şi de-o mămăligă, o turtă şi alte feluri "pe gustul lor", că sunt îndrăgite pe nemestecate).

Listuţa asta poate fi listoi, însă mă opresc aici (încă nu). Am o soluţie pe termen scurt, mediu şi lung pentru cei care mint mai mult decât respiră sau de îngheaţă apele (în ordine: ori îşi achiziţionează un tub de oxigen ce-l vor purta pe post de ghiozdan, ori se încalţă în fiecare anotimp cu ghete dotate cu crampoane/talpă antiderapantă).

Dar hei, vorba lui House Md: "EVERYBODY LIES ". (resemnare aparentă :))



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu